Aloha People

count web traffic

Followers

Sunday, January 02, 2011

Buhbye 2010, Hello 2011 ( ;



Alhamdulillah. Sampai jugak kita ke tahun baru. Semoga tahun baru ini dapat kita berkati dan hargai segala yang terjadi. Ecewah. Ayat nak manis jek :P Jejak jugak kita ni ke tahun baru, dekad baru. So apa azam baru korang? Jap jap. Azam lama dah tercapai belum? Eceh. Bajet2 jek dah capai semua kan. macam aku tak tahu. haha. so korang drag jela azam korang tu ke tahun ni ye. hehe.

You have yours, i also have mine. Aku nak jugak ber-azam2 macam korang jugak kan. hehe. wahh. poyo habes :P Tiap-tiap tahun aku takdela nak pasang azam hebat sangat. Ada la pasang niat itu ini. Biasala tu. Everyone has their own aims & targets. Same goes to me. If you don`t have a target and do nothing to urself, hey man, u`re a LOSER. Treat urself nicely and aim higher than what u have now. sometimes u didn`t expect what ur abilities are. discover your inner passion so that u can appreciate urself. Tadela nak dengki-dengki dengan orang lain, kejayaan orang lain. Instead of berdengki, why not u learn from that person`s achievemnet. kan lagy elok? (:

Berbaik-baiklah kita dengan orang sekeliling, ramah-ramahkan diri bertegur sapa. Kan manis (: Dah bertegur sapa tu, janganla nak menggedik2. ikhlaskan hati tu bila tegur sapa. Sucikan niat tu InsyaAllah semua elok je nnt.


For phisically, try to have a good meal. Take a suitable portion. Bila makan tu, janganla sampai nasi membukit. Tak elok. Makan dulu sepinggan. Makan buah-buahan. Minum air masak. Jangan lupa sebelum makan tu, baca doa makan. Semoga berkat rezeki tu. Bila makan, amek kuantiti yang sesuai. Jangan makan sekali gus. Biar makan banyak kali BUT in a small portion.

For mentally, I think i need to be stronger. Aku ni kaki nanges. Memang kalau nanges, aku rasa bahagia sangat sangat. Lepas semua perasaan aku masa tu. BUT still, i have to learn to control my feelings. Takkan dah umur nak jejak 22 tahun pon still kaki cengeng kan? Tak elok jugak. If senesitif pun agak-agak la kan. Kang fed up org sekeliling..

Spend Quality time with ur family and loved ones. If sibuk sangat dengan study or career. Don`t forget to spend ur time with ur fmily or friends or even ur loved ones. Dah tahu sibuk, call or msg is okay. Nak balek or jumpa dorang selalu kan macam payah. So ada henfon tu, use it wisely dude ! (:


Last but not least. Solat itu tiang agama. Jangan lupa untuk solat dan panjatkan doa selalu. Kita insan yang hina dan lemah. Dah diberi rezeki, tapi tak pernah nak pajatkan kesyukuran. Dah dapat duit, dapat gaji or elaun, bonus etc tapi tak guna dengan betul. Berbelanjalah dengan bijak. Membazir amalan syaitan. Korang nak jadi syaitan ke? *tepuk dada, tanya selera*


That`s all that i could think right now. Aku ni manusia yang lemah lagy lalai. Selalu nak melenting n tak sabar. Aku masih dalam tempoh nak memperbaiki diri sendiri. mana yang aku tak pernah buat, aku nak amalkan. Mana perangai aku yang teruk, aku nak buang dan cuba berubah. Niat n azam aku ni bukan sebab tahun baru semata-mata. Ni sebab keadaan. Segala teguran dan nasihat yang kat atas tadi tu. bukan untuk korang je. untuk aku sekali terutamanya. Sama-samalah kita amalkan. Semoga kita jadi umat Islam yang taat. Aminnn.


Thanks for reading ! Hope you success in your own way. Enjoy !

No comments:

Post a Comment