Aloha People

count web traffic

Followers

Tuesday, November 16, 2010

Andai kau mengerti..

Assalamulaikum semua. Hadiahkan hari anda dengan senyuman (:

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah SWT. Masih bernyawa aku hari ini. Masih dapat mengirup udara di bandar melaka. Masih dapat melihat dunia yang terbentang.

Pagi tadi uruskan yuran pendaftaran. Penat aku korek-korek duit. Manalah tahu bole top-up sikit duit mak ayah bagi. Cakap yuran RM400. Padahal lebih. Takpe. Yang lebih tu guna duit sendiri dulu. Dah pokai sangat baru pandai-pandai cari backp-up. Hehe :P

So, tadi pegy Bank Islam dengan adek laki aku yang daus tu. Punyalah payah nak kejut dia. Rasa macam nak simbah air jek kat katil dia. Geram. Ceh. Padahal aku ni pon sama dengan jek! :D Alhamdulillah. urusan bayaran tadi sekejap sangat-sangat. Syukur. Masa nak balek tu, bole pulak keta kena block oleh keta lain. Siot je. Perempuan tu main tinggal jek anak dia dalam keta wei. Tahulah dia park keta betul-betul ngadap bank kan. It`s ok. hope she learnt her lesson. Dah sampai umah, aku nak buat online registeration, tup tup aku salah bagy nombor bank slip tu. Bebal tak bebal? Haha. sengal tol. Benda senang, dah jadi susah. Nampak tak? Tula ima. Lain kali tenangkan fikiran tu. Jangan nak buat keja masa fikiran serabut-serabut. Kan dah susah. Takpe. I will bear that in my mind. hehe.

Aku dikejutkan dengan sumthing. Aku nak online registeration utk adek aku. Biler aku masuk portal dia, it statedd that he got below that 2.0 (pointer). Ya Allah ! Gler rendah. Biar betul adek aku ni? Baru first sem kott. Haish. Can`t say more than regretness to him. Aku tak rela nak tengok reaksi mak aku masa tu. Aku yang tengok sendiri pon rasa nak menitis air mata tau. ' Wahai adek, kau pikirla sendiri eh. Jasa mak ayah jangan kau lupa. Ringankanlah beban keluarga dan tolonglah jangan ditambahkan lagy. Aku mohon !'

Aku tekad aku nak cari kerja cepat-cepat. Aku nak ringankan beban dorang. Ima, tolonglah naikkan pointer kau. Dapatkanlah keja baik-baik. Balaslah jasa mak ayah kau yang dah banyak berkorban demi anak-anak. 'Mak ayah, I love you so much. I know that u have worked very hard to make a living for us. I will try my best to make you proud :'( '

To you: I know that u felt frustrated with my decision. I`m so sorry. I have my own reason. I hope you would know how i felt. But i guess, i keep it as a secret. Takpe. I don`t blame you if you blame me for everything or even get mad at me. I accept it. I hope you can be happy with your life. Do make your life happier than before. I bahagia if you bahagia. Sorry i cannot give you special gifts like what you gave me. Kalaulah i mampu utk semua itu... Tapi apakan daya, i tak mampu. This is the best way anyway. Hope you can find someone that can take care of you, that can give love to you more than i can. My life is really upside down right now. I hope u jaga kesihatan u. Jaga mak u. Ingat pesan i. Take care.

No comments:

Post a Comment